måndag 19 december 2011

where it all began..

Det var här, för 25 år sedan, allt startade. Här föddes jag.. Eva,
Sofia, Cornelia Höög! Huset var gult och det fanns inget garage.
Everything changes!

Ja föddes liten..49 centimeter lång så oddsen för att bli stor och
ståtlig var dåliga redan från start kan man säga. Istället blev jag
liten, kort och ja det är väl det jag blev..liten och kort men en
jävel på att springa vilket behövs när man är en liten tjej. Jag har
räddat mig själv ur många situationer bland annat sprungit ifrån MÅNGA
blåmärken, krossade ögonbryn och spruckna läppar! Så TACK för den
gåvan, det räddade mig ifrån att bli påhoppad, spolad i toaletten,
Slagen i asfalten, även från några blåmärken och en och annan
fläskläpp! ( dock långt ifrån alla)

Jag vill inte sitta här och låta hela mitt liv passera revy och ta upp
allt hemskt jag varit med om. Det jag vill komma fram till är att all
skit som jag har varit med om har hänt och jag har lärt mig massor av
det. Jag förstår inte alltid varför men som finaste Line sa " det har
hänt Dig för att Du är stark nog att klara det" och kanske är det så.

Jag har legat vaken halva natten och bara funderat. Jag är så otroligt
tacksam för alla de fantastiska fina människor som finns i mitt liv.
Jag kan inte förstå hur Jag kan få ha er i mitt liv. Jag är ännu mer
glad att jag har insett vilka som verkligen, verkligen betyder något
och vilka jag vill ha kvar i mitt liv. Jag vet vilka som betyder och
vilka som inte gör det! Vilka som bara trycker ned mig och tar min
energi men jag kan sägs att det är slut på det nu. Det är här jag står
uppför mig själv. Sträcker på mig! För jag är bra och jag kan!

Ge av Dig själv till de som behöver men ge även Dig själv! Var rädd om
Dig själv.. Sträck på Dig och håll fanan högt!

2012 ska bannemej bli mitt bästa år!!

1 kommentar:

  1. Go for it girl! <3 MASSA PUSS OCH KRAM TILL DIG såhär i juletider - God Jul och ett sjukt jävla gott nytt år!!! <3

    SvaraRadera