torsdag 1 december 2011

Jag har väl ingenting i mina strumpor, bara tår och sånt!

Och så går vi in i en ny månad och välkomnar första december med blåst och spöregn. Härligt!  Om jag inte tittar ut genom fönstret, eller bara blundar extra hårt så kanske jag kan känna lite men bara lite julkänsla. Om inte min adventsljusstake hade glimrat från sin allra bästa sida , där den står, så hade nog den dära julstämningen varit på minuskontot mer än vad den redan är. Jag är en vår och sommartjej men alltså lite julmys får det gärna vara. Om jag får önska så skulle det vara strålande sol, runt fem minusgrader och lite snö. Det hade känts mer rätt. Undrar just vem som vridit om världen och gjort den snurrig. Har vi otur kanske snön kommer vid midsommar, tomten till påsk, och påskharen nu till jul. Tänk så tokigt! Av vädret att döma kunde man tro att det är Mars och jag ska fylla år. Det hade ju i och för sig varit himla mysigt :) 

Nej nu ska fröken sluta klaga och leva här och nu. Är fortfarande i ett litet rus efter gårdagens träningspass. Nam nam det kommer jag leva på länge! I dag ska jag köra själv och kanske, kanske kan jag få ihop ett hejdundrandes pass till. Allt går om man vill. Ska nog piska min rumpa eller om det får bli rygg och mage kanske...ja det spörs som de säger! 

Ja alltså första december var det och det betyder JULKALENDER. Att jag aldrig växer ifrån det där. Mina framtida barn kommer få en riktig barnslig morsa. Pysslar, målar, ser på tecknat.. Inte konstigt att jag var omtyckt när jag jobbade på dagis ;) Nej men det är rätt mysigt att ha lite barnasinne kvar plus att julkalendern verkar riktigt bra i år. Ska bli kul att följa den. 

Nu ska jag äta, plugga lite och sen blir det gymmet...Jag längtar..

Bjuder er på en snutt från min absoluta favoritkalender genom tiderna..SUNES JUL! 

Fred Ut! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar