onsdag 16 mars 2011

Kroppen som ett kylskåp

Underbar morgon. Solen lyser in genom fönstret, jag har sett det senaste avsnittet av Glee (vilket man gråter till kan jag lova.) Har käkat mellis och kikat på en unge i minuten ,vilket inte är det bästa programmet att äta till. Aj aj aj vad det ser omysigt ut det där med att föda barn. Hela graviditeten skulle jag vilja säga. Bli tjock, få ont över allt och sen klämma ut den "lilla" personen också. Hjälp! Beundrar de som orkar gå igenom hela den där karusellen. Känns inte som det är något för mig, iallafall inte just nu. Även om jag är inne i  vara-vild-galen-och-så-där-härligt-tokigt-nyskapande-släppa-all-rädsla-och-prova-nya-saker- fasen så är jag inte helt redo att ta mig ann barnafödande. Nääej så modig är jag inte än minsann.

Idag är inte bara en bra dag, IDAG är vilodagen här. Jag brukar inte längta efter den speciellt mycket men idag kunde den inte ha kommit lägligare. Jag har sån galen träningsvärk. Hela kroppen är i kylskåpsform efter gårdagens och även några pass innan de. Fia har slarvat med återhämtningen de senaste. Hela ryggen, rumpan, baksida lår, underarmar är som fiolsträngar. En ton eller två skulle nog, utan problem, kunna rivas av på denna kroppen just nu. Ja behöver jag säga att det ska bli underbart att vila??. Så här skönt att vila har det nog aldrig varit. Ska njuta idag innan jag kör igång imorgon. :) Då blir det ett pass med hög fokus på rygg. Ska bli roligt att få testa lite nya övningar. Det är annars så lätt att bli väldigt van och man slutar leta sig vidare i träningsdjungeln, men imorgon ja då är det Fröken som går ett steg till. Kanske går hon vilse, kanske gör hon det inte. Den som lever får se! :) Det jag vet är att träningsvärken kommer bättras på och det gillar vi. Hej och hå. 

                  Ingen träningsvärk där inte. 
                                                                   " pain is temporary, glory is forever"

Nej nu ska jag dyka ner i ett stycke skolböcker och lösa diverse världsproblem. Någon har ju en tenta att sätta igång med. 

Ha en fin dag! 

1 kommentar:

  1. Ja här rann tårarna oxå under detta Gleeavsnittet, men oj va bra låtarna blev!! Vill inte vänta en hel vecka på nästa avsnitt.. (Hoppas verkligen inte att det är nåt säsongsuppehåll nu bara..)

    SvaraRadera