onsdag 9 mars 2011

Konsten att leva här och nu

Vad finns det för fint i allt denna snögeggamoja som bara vräker ner? Jag vill ha sol, vår och värme. Jag vill gå utan kläder och jag vill mysa med frukost på altanen. Inga mer frusna själar, jag vill ha värme! Jag vill ta cykeln till skolan utan att slå ihjäl mig, jag vill ha en vacker stad att strosa omkring i. Där solen lyser mig i ansiktet när jag går. Jag vill ha skratten, solen som går upp innan man ens hunnit sluta ögonen och jag vill ha den magiska tystnaden, lugnet. Det som bara finns under en ljummen  sommarkväll. Jag vill bara kunna knyta ihop mig själv lite slarvigt på morgonen. Gå upp, sätta en knut på huvudet, hoppa i träningskläderna och bara ge mig ut i dagen. Jag vill ha de intensiva dagarna i solen, allt som ska hinnas med, ja ni vet så som det är på sommaren. Överallt och ingenstans vill man vara samtidigt. jag vill gå till gymmet i linne, slippa frysa.

Leva i nuet, vara där och nu...Det är något jag vill kunna (men jag jobbar på det)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar