tisdag 8 mars 2011

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar

Livet är så skört. Inget man borde ta för givet egentligen. Vi har alla våra dalar och toppar men inget vi inte klarar av. De gör ont i mig idag och alla mina tankar går till Dig och Din familj... Fick ganska nyligen reda på att en väldigt fin människa inte finns hos oss mer. En klasskompis från gymnasietiden som jag bara för någon vecka sedan bestämde en fika med. Vi sa vi tar det  inom en snar framtid. Nu kommer det aldrig bli av. Du var en underbar människa på många sätt och tro mig vi är många som tänker på Dig nu. Du är saknad. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Du mår bra i Nangijala...Att du får ro. Jag har tänkt på Dig hela dagen och jag kan inte förstå...de bara går inte.

Det är ett uppvaknande..det får mig att inse att alla stunder är värda på sitt sätt. Även när livet är svårt. Vi lever bara en gång, det gäller att ta vara på det. Se det fina och underbara människorna som finns där för en i vått som torrt. Det är inte alltid lätt att uppskatta livet. Tro mig, jag gör ofta misstaget att deppa ner mig och tycka att allt är skit, men det är just stunder som dessa då jag faktiskt tänker efter och inser att jag har så mycket fint.

Ja livet tar snabba vändningar och idag känner jag att jag inte riktigt hinner med. Jag förstår inte att Du inte finns mer.Det känns förjävligt!

Vila i frid <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar