fredag 14 mars 2014

Well, I guess it wasn't Cupid who brought her here, No, just a regular old flying dwarf..

Jag får ofta höra att "alla är vi själva ansvariga över våra egna liv.
Alla är vi själva ansvariga över vår egen lycka" Vad man vill säga med
det är att det bara är jag själv som kan bestämma om jag ska vara
lycklig eller inte. Helt ärligt så vill jag bara skrika till dessa
människor att de kan dra åt helvete. Det är så mycket skitsnack i det
uttrycket. Såklart att jag är ansvarig men det är inte enbart jag. Det
finns så mycket faktorer runt omkring som påverkar min lycka eller
olycka. Jag kan inte bara ta avstånd och säga "jag väljer lycka" och
sen tro att inget någonsin kommer påverka mig igen. Då är man, enligt
mig, helt dum i huvudet.

Livet är inte så enkelt. Det är inte så lätt att bara ta avstånd från
allt som på någotvis påverkar ens lyckotillstånd för om det hade varit
så enkelt, som vissa människor vill få det att verka, ja då skulle ju
världen endast bestå av glitter, skratt och regnbågar och jag ser att
så inte är fallet..

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Det där är något jag verkligen kan hålla med om. Det är inte bara att välja lycka. Vissa verkar få det att låta som om att det är så väldigt enkelt, men så är ju inte fallet.

    Du förtjänar lycka och det hoppas jag verkligen att du får i mängder snart och slipper allt jobbigt. Ta hand om dig och sov så gott fina du!

    SvaraRadera