måndag 17 oktober 2011

Koka soppa på en höft? Nej vi ringer Farmor!

Fröken svår tittade fram och därför blev det ingen föreläsning idag. Lite saker kom upp och efter det var inte föreläsnings suget så stort även om jag behöver det, för att sitta och plöja igenom böcker..ja det blir liksom Text in och text ut tillslut. Det ger inte så mycket inspiration vilket en föreläsning faktiskt gör så på onsdag blir det ordning och reda på flickan igen. Ja så säger vi!

Även om det inte rycker så mycket i plugg-tarmen just nu så rycker det ändå i den vanliga tarmen. Ja det vill säga mat-tarmen vilket fick mig att slänga ihop en grönsakssoppa. Eller ja slänga ihop och slänga ihop kanske var att ta i. Så efter en aningens letande efter bra recept var dödläget ett faktum och då finns bara en sak att göra. Det enda rätta kan man säga så jag ringde en vän MEN inte vilken vän som helst utan nämligen världens bästa matlagnings dam vilket vill säga Farmor. Så några samtal senare så luktar det just nu obeskrivligt gott i mitt kök och det knorrar bra mycket i magen nu också. Tack farmor för din underbara mat och dina tips. Du är bäst! <3  


Så nu är det dags för mig att slurpa i mig soppan och invänta ett träningspass. Kanske tar jag en vila på detta också, men bara kanske! 

Såhär blev mitt resultat :)  Lyxade även till det med att höfta in några kräftstjärtar på toppen också. GOTT!!
Visst ser den en smula färglös ut men oj så god! Hoppsan Kerstin vad vi kan..Jag och farmor :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar