söndag 2 oktober 2011

Kategorin Söndag med allt vad den innebär, toppat med en näve ångest!

En ny söndag är snart till ända och här sitter jag, som vanligt denna dag, men det traditionella söndags ångesten och blickar över en ny vecka. Träningen är redan spikad och det känns bra, förkylningen börjar lägga sig tack och lov men så var det den här förbannade skolan. Ännu en ny vecka med vad-i- helskotta-gör-jag-här-känslan. I fredags avslutades en delkurs och i morgon startar en ny. Har kikat över litteraturen och nja jag vet inte. Är detta verkligen min grej? Återigen är jag där vid tvivlets kant och undrar om jag valt rätt. Jag vet ju vad mitt hjärta säger men ibland måste ju förnuftet också få säga sitt..eller? Jag får nog ge denna kursen en chans och sen får jag se vart det bär av till våren. Vet bara att just nu är jag väldigt kluven och vet verkligen inte vad jag vill. Jag vet att jag inte vet vad det ska bli av mig när jag blir stor och det är väl ett steg på vägen till att faktiskt någon dag veta att jag faktiskt vet, vad det ska bli av mig.

Detta söndags inlägg blir lika flummigt och hoppigt som alla mina tidigare inlägg som faller inom kategorin söndag toppat med en näve ångest. Undrar om det är jag som talar eller om det är hon,den dära fru ångest som några gånger i veckan, mest på söndagar dock, klappar mig på axeln och viskar sina opeppa små ord och virrar till min lilla värld en smula och oftast inte bara en smula utan en hel jävla påse med smulor. 

Nu är jag hungrig, det vet jag. Kesella, torkade bär och tre mumsiga ägg få avsluta min kväll och självklart några avsnitt vänner :) Imorgon blir en tidig morgon, föreläsningen startar klockan åtta så bäst att vara pigg. 

Ha en härlig kväll vänner!
Hej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar