tisdag 12 april 2011

Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre.

En frukost buffé ala mig och ett jordgubbspaket senare sitter jag  här (läs ligger) och är så mätt. Det dära jordgubbspaketet kanske var liite för mycket men jag är som galen i jordgubbar och den senaste veckan har jag ätit alldeles för många. Vet inte varför jag alltid ska äta för mycket. Det är antingen eller med mig. Ibland äter jag som en mus och ibland som en björn som sovit en hel vinter. Önskar jag alltid kunde äta som typ..hmm ja någon som äter normalt. Så slipper jag känna mig som en sumobrottare som vaggar fram.  För det är vad jag känner mig som just nu. Ska spinna klockan 12 idag (mitt första på tre veckor) och då vill jag vara lätt och smärt. Inte baktung och uppfylld av jordens största matkoma. men om jag känner mig själv rätt så är jag hungrig igen om en timme eller så. Gött med bra förbränning så jag slipper köra kondition allt för ofta då jag älskar styrketräning, vilket jag hellre ägnar mig åt än att sitta och trampa i evighet.

Jag har inte bara enorma lustar efter jordgubbar. Jag är också inne i en Glee-period. Jag har kikat på säsong två och slaktat varenda program. Nu har jag gått över på ettan igen. Pendlar mellan dessa två och jag kan inte sluta titta. Det är så bra så man dör lite grand. Längtar till den 19 då det kommer ett nytt avsnitt att glo sönder.

Nu är klockan ganska mycket och jag ska ta min baktunga rumpa och flytta den till duschen. Nu får dagen börja. Har massor som ska hinnas med och det blir inget gjort under ett täcke, tittandes på glee även om jag önskar att det räckte för idag.

Upp och hoppa, vifta tå, trampa hit, trampa dit börja gå. Kudde, täcke, bädda säng ägg och socker blir maräng. Öppna fönstret vädra ut, nu vill jag inte rimma mer så här tar det slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar