torsdag 23 maj 2013

Jag älskar henne inte för det hon är, jag älskar henne för allt hon inte är..

Håkan Håkan Håkan vad skulle jag göra utan Din texter?!  

Jag har tänkt mycket den senaste tiden, inte för att det är något nytt under solen.. Jag tänker allt för ofta på allt och lite till. Ibland undrar jag hur det är möjligt att reflektera och fundera så in i vassens mycket. Livet har skadat mig så mycket sedan jag var fem år och fram tills jag var ungefär 23.. Det är först nu jag har kommit framåt men jag antar att man får leva med sina ärr och kanske är det därför jag berikats med ett sinne av en extra analyserande karaktär.. Vad vet jag?!  

Hittade en liten text jag skrev för ett tag sedan..

Jag har alltid varit en person som är väldigt sarkastisk. Självironi är mitt andra namn.. Jag driver med mig själv väldigt ofta, med mitt sätt att vara, mina brister, att jag har en grov hypokondri etc. Jag har mycket saker som går att skämta om och som får andra att skratta och jag gillar att få människor att skratta. Det är något jag är bra på men någonstans måste man dra en gräns. Hur långt ska man driva med sig själv?! 

Jag pratar mycket och ofta innan jag tänkt klart.. Jag tänker mycket, varje dag, varje timma, varje minut så finns det något jag går och grubblar på. Länge har jag tänkt skriva en bok men jag inser nu att den aldrig skulle ta slut för jag är som en kran med vatten som aldrig slutar droppa! Det finns ingen ände och inget slut.. En känslomänniska och en tänkare av rang! Det är jag de.. 

Jag har kommit till ett stadie där jag måste tänka om.. Jag måste sluta falla så jävla hårt då det gör ont varje gång.. Jag måste börja hitta en distans till människor runt om kring.. Sluta öppna upp.. Min vän Anna säger att en tyst och stängd Fia är lika fel som snö i maj! Ja visst är det så men man måste vara rädd om sig själv och sitt lilla hjärta för i slutet av dagen är det de enda man har! 

Det där med att lära sig leva med sig själv tar tid. I livet behöver man komma andra nära för att klara sig.. Det går inte att leva ett liv utan människor som står en nära men det går heller inte att leva ett bra liv utan att stå sig själv nära. Att uppskatta sig själv för den man är och allt man inte är.. Vara nöjd på ett sunt sätt för visst är det nyttigt att vilja utvecklas för det vill jag, testa mina gränser och få adrenalinkickarna som kommer av att göra det farliga! 

Det kan verka som den största klyschan i världen det där med att älska sig själv högst men det är så jävla viktigt för vem ska annars göra de?! 

Godnatt världen utanför ❤


Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Att älska sig själv högst är väll något som är viktigt för att man ska må bra och för att sedan kunna var den bästa möjliga mot sin kille/tjej och vänner.

    På samma spår är det väll med att vara nöjd med sitt utseende som i dagens samhälle kan vara svårt för många med alla dieter och pinnsmala modeller och all skit som skrivs i tidningar osv.

    Tacka vet ja tjejer som Du som vet sin väg genom ett gym och äta ren bra mat! Bara det lilla får ju insidan att må bra och det speglar sig ut till den Otroligt fina person du Är.

    SvaraRadera