tisdag 14 maj 2013

Alex och Sigge!

Lyssnade på Alex och Sigges senaste podd förut! Har redan lyssnat två
gånger innan men jag gillade avsnittet mycket denna gången! De
Pratade om begravningar bland annat. Om låtar som kunde spelas och så
vidare.. Det fick mig in på begravningstankar om min egen kommande
begravning. Om jag dog imorgon. Undra om någon skulle komma då? Vilka
låtar skulle spelas, skulle någon hålla ett tal? Skulle någon sakna
mig? Hur snabbt skulle jag vara bortglömd? Många tankar och svårt att
liksom tänka sig in i situationen. Jag hoppas iaf att kyrkan skulle
komma att bli full, att kistan är öppen och att dessa låtar skulle
spelas:
• immortality - Celine Dion
• Himlen är oskyldigt blå -Ted Gärdestad
• Fields of gold -Eva Cassidy
• Our farewell- within temptation
• Snö - Laleh
• Sommarkort - Cornelis Vreeswijk
• Don't stop Believin' - Lea Michele

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar