måndag 13 maj 2013

Glimten i ögat och livet i sin hand!

Att ligga vaken med tusen tankar det är verkligen såå mycket Jag. Så mycket av vem jag är speglas i det. Jag är en känslomänniska av rang. En som grubblar och funderar väldigt mycket över livet, över dagen, över alla dagar.. Ligger just nu i sängen, lyssnar på stora regndroppar som slår mot rutan (okej det är regn som jag lagt till i spotify men jag lovar det låter verkligen verkligt,, ni borde alla prova) och tänker på det mesta! Jag funderar på saker som jag ändå inte kan rå över.. Saker som jag inte kan styra vilket gör det hela en smula meningslöst egentligen.. Jag har sagt det förut och jag säger det igen! Hellre är jag en känslomänniska än att inte känns alls. Visst gör det ont nio gånger av tio.. Men det är den jag är. Jag föddes sådan och jag kommer dö sådan också.. Att känns mycket är att leva för mig! Vet inte vem jag skulle vara utan alla känslorna på en och samma gång.. Förmodligen tråkig och inte alls så nyanserad! Jag pratar hål i andras öron, jag talar oftast innan jag tänker, jag är färgstark på gott och ont men det är jag! 

Nu ska jag somna till vänner och det fejkade regnet som slår mot rutorna! 

Säger godnatt med ett fint vännercitat :)

"Ross: What? A brain transplant? Joey: Yes, its a highly controversial procedure. 
Ross: It's ridiculous! 
Joey: Well, I think it's ridiculous that you haven't sex in three and a half months. Ross: It's winter. There are fewer people on the street."




Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Känner lite igen det där med mycket tankar, skulle nog inte säga att det är lika mycket men vissa kvällar så svävar hjärnan iväg och det blandas med allt från fantasier till drömmer och verklighet.

    Har faktiskt en favorit som jag kör på ibland angående regn! http://www.rainymood.com/ Lite storm och regn på det, att det kan vara så avslappnande tycker jag dock är lite konstigt men det är det i alla fall! :)

    Förr så sov jag eller somnade jag alltid med så tyst som möjligt runt mig men det har gått över i att stänga av enbart bilden på TVn och låta ljudet vara på lågt och så är det fortfarande och tycker även det är något lugnande i det att ha lite ljud när man ska sova nu!

    SvaraRadera