onsdag 26 februari 2014

Say what you wanna say and let the words fall out

Jag känner att det är med ett tungt sinne som jag skriver här i en
kväll som denna. Jag känner att det är så mycket otäckt som händer nu.
Runt omkring mig dör folk som flugor, blir sjuka eller så lever folk i
fruktansvärda förhållanden som de inte kan ta sig ur trots att den de
lever med är hemsk. Människor som står mig nära är väldigt ledsna, jag
är ledsen för mina egna bekymmer men lika mycket för deras. Jag avskyr
att människor jag älskar och bryr mig om ska må dåligt.

Jag vet egentligen inte om jag tror särskilt på Gud, men ändå ber jag
varje kväll för att livet ska behandla oss lite finare. Jag blir en
smula rädd när jag ber också för om det nu finns en Gud där uppe,
varför skulle han/hon (hen) tvinga oss genom så mycket lidande och
smärta? Varför skulle denne då ta ifrån oss människor vi älskar
alldeles för tidigt eller låta oss hamna i situationer där vi mår så
dåligt att vi inte vet vart vi ska ta vägen? Samtidigt så känns det
bra i magen att knäppa mina händer för en stund, sluta ögonen och säga
några väl valda ord från hjärtat och låta tårarna rinna en stund. Jag
är så kluven.

Men om det nu finns någon eller något där uppe så önskar jag verkligen
att Du gör något storslaget. Det är dags för Dig att Du bevisar något
nu. Låt människor jag älskar få sina liv tillbaka, torka deras tårar
och ge dem styrka att skratta.

Må väl! ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar