fredag 7 februari 2014

Jag står ju här..

Jag söker nån med vingar i en värld så trång. Nån som kan lyfta mig ur
skuggorna där jag går och som är orden i min sång..

Som ett moln bland molnen.
Som fågeln dold i kamouflage
Känner jag mig som nån du inte ser
men ändå ser varje dag. Precis som genomskinligt glas, som en fjäril med sköra vingar. Kanske du tror jag går sönder men pröva mig, ge mig hälften så märker du snart att jag orkar mycket mer än du tror.. Kanske du tar mig förgiven och tror att jag inte förmår men även om
jag inte lyckas förmedla det med ord så är det faktiskt så att jag
förstår.

Vänd dig om, titta, se den du söker finns här bredvid dig. Vänd dig om, titta, se det är jag som lever här. Vänd dig om, titta, se och hör hur jag ropar till dig. Vänd dig om, titta, se mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar