lördag 22 februari 2014

At least I didn't fall and break my talent...

Har kollat på glee i några timmar nu. Kan inte sova. Konstigt
egentligen för en kvällströttis som jag. Har nog för mycket i huvudet
som vanligt. Det tar gärna över då. Liksom gör det svårt att somna.
När jag sluter mina ögon så händer antingen 1) jag sjunger 2) jag
säger åt mig själv att hålla tyst, 3) jag tänker någon underlig tanke
om egentligen ingenting, 4) jag säger åt mig själv att inte tänka
mer.. Jag ni fattar. En.Ond.Cirkel helt enkelt!

Men jag glee då. Har kollat cirka fyra avsnitt nu. Har sett den serien
så mycket, inte i närheten av hur mycket jag sett vänner, men det
närmar sig. Den är så fin på många sätt och jag älskar de budskap som
den sänder ut. Tillexempelt att man ska vara sig själv, stå upp för
det och vara stolt oavsett vad andra tycker och tänker om en. Att man
duger som man är. Det är fint tycker jag❤️

Nu släcker jag lampan och funderar vidare, förhoppningsvis hämtar John
Blund mig till drömmarnas land snart.

Vi pussas Kraamas och står upp för oss själva!

2 kommentarer:

  1. Kollar på lite Glee ibland! Tror jag är lite ensam om det här samt att om en kille kollar på Glee verkar det vara "töntigt" eller något sådant vad jag tycker vissa försöker tyda på här! Folk får dock tycka vad de vill för jag gillart! :)

    Känner igen det där med för mycket i huvudet, håller en vaken allt för mycket tyvärr med alla tankar om allt. Skratta dock till lite när jag såg att du kan börja sjunga ^^

    Budskapet är som du skriver väldigt bra. Verkar ju inte som det fungerar så bra i verkligheten tycker jag dock! Tycker många verkar vara rädda för att vara sig själva, det ska efterliknas någon annan och man ska ha vissa saker och tycka si och så. Tacka vet jag ärliga, fina människor som är sig själva och gillar det!

    SvaraRadera
  2. Tycker du ska vara stolt över att du kollar på glee. Det är världens finaste serie oavsett kön. Allt är så könsbaserat idag. Vad man får göra eller inte borde göra bara för att man är kille eller tjej. Fuck it säger jag! Man ska göra det som gör en glad, det man mår bra av. Följa sitt hjärta oavsett vad de handlar om:)

    SvaraRadera