måndag 27 januari 2014

Jag vill...

Jag vill springa genom trubbel, vara någon slags rebell typ en sån som
klarar allt och går ut och lever varje kväll.

Jag vill rusa genom gator i takt till hjärtans slag och aldrig ska jag
stanna inte ens när natten blir till dag.

Jag vill klättra allra högst, upp till himlens trygga borg, där vrålar
jag med Håkan: GÖTEBORG KÄNN INGEN SORG.

Jag vill hångla i soffan, Mot väggar och mot golv, låta alla känslor
flöda efter att klockan slagit tolv..

Jag vill berusa mina tankar i någon slags låtsaselegans, leva varje
dag som om ingen ondska fanns.

Jag vill känna hela livet strömma i min kropp, Låta allting sjunka in
tills det är försent att säga stopp.

Jag vill dansa till musiken som väcker alla sinnen, slungas ut i
oändligheten och skapa nya minnen.

Jag vill stanna hela världen och skrika tills jag går i tu, HERREGUD
VAD JAG VILL HA DIG, JAG VILL HA DIG HÄR OCH NU. Sen fortsätter allt
att snurra hela natten lång ända tills vi somnar på en dimmig
sommarnatts-balkong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar