fredag 10 januari 2014

Det är som att synas men ändå inte se..

Jag vet att jag inte har de där utseendet så att alla vänder sig om
när jag går förbi. Jag sminkar mig knappt aldrig och jag kan inte gå i
klackar! Jag går ofta runt i träningskläder och om jag inte gör det så
har jag jeans! Roligare än så blir inte jag. Jag färgar inte håret och
jag kan inte ett skit om mode eller smink! Jag kan istället saker som
att bryta nacken av en fisk, lyfta tungt på gymmet, eller skratta åt
samma sak typ 30 gånger osv! Jag är inte den där uppenbart snygga
tjejen men Jag vet att jag däremot är rolig, snäll och jag bryr mig om
andra människor väldigt mycket! Ibland för mycket och det tror jag
kallas för att man kväver människor genom att bara finnas till.

En vän till mig brukar säga " du ska inte behöva ändra dig för andra
Sofia och om du måste de, då är de fel personer för dig. Du ska få lov
att vara den där mysiga och lite för pratglada tjejen. Annars är det
inte Du" ja och så kanske de är, men ibland känns det bara så ledsamt
att den jag är inte är bra nog.. Att jag är si eller så och inte som
andra vill att jag ska vara. Det gör ganska ont när någon pratar illa
om hur man är som person för det måste ju iallafall vara bland det
svåraste att ändra på?

Hur ska jag vara egentligen? Jag har funderat en del på det. Jag
tänker att om jag hade varit en elak person så är det ju självklart
att man ska försöka ändra sig men jag är faktiskt väldigt snäll, jag
bryr mig om och jag finns för andra. Jag bekräftar andra genom att
verkligen tala om ifall jag tycker någon är fin, snäll eller vad det
nu kan vara. Hur gör man egentligen för att ändra sin personlighet så
radikalt. Jag blir ledsen när jag tänker på det, att jag inte vet hur
man gör för uppenbarligen är jag inte bra nog..
En person sa till mig en gång.. "Din kropp är verkligen fin men du
borde ha en påse på huvudet och en strumpa i munnen"
Jag blir knäpp av att försöka analysera varför jag inte duger eller
vad jag kan göra annorlunda. Jag bara finns och ibland känns det som
att till och med det är fel.

Nu ska jag ta alla tankar med mig i sängen och sova tills natten blir
dag. Imorgon är en ny dag..

Godnatt ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar