fredag 20 december 2013

Kakor och bönor..

Just nu läser jag en bok. Faktiskt en väldigt bra sådan. Den får en att reflektera, tänka, analysera och mycket mera. En av frågorna, som ställs i boken är "vem är jag?" Fan vilken svår fråga tänkte jag men så funderade jag en smula.. Ja så vem Är jag? Jag kom underfund med att jag var/är så jäkla mycket och om jag skulle försöka förklara så skulle jag själv kunna ge ut en bok
eller möjligen två och sen en tredje som liksom sammanfattar hela mig. "Fia-trilogin" Skulle säkert blir en film av Ulf Malmros .. MEN jag gjorde ändå ett litet försök att skriva ned, iallafall några punkter..

Jo jag skulle säga att Jag är

• En hypokondriker av rang.. Jag har haft allt och lite till. Varje dag har jag en ny sjukdom och mina dagar är nu räknade, så som så många gånger förr.. Ja ca 360 dagar om året! Ähh vem försöker jag
lura.. ALLA dagar om året är min sista dag. Jag är helt övertygad tills jag dag efter dag vaknar upp.. Jag skattar mig lycklig och tänker ALDRIG mer och så glömmer jag bort vad jag precis lovat mig
själv. Livet som hypokondriker mina vänner. Ja Man bara måste älskat!

• Jag är Dumsnäll- för snäll för mitt eget bästa helt enkelt Det är sådär otroligt himla superkorkat.. Just sayin'

• Jag är Jävligt rolig även om det bara är jag som uppskattar och förstår de.. En komiker i vardande..

• Jag är En väldigt kreativ och skapande individ med känslorna utanpå. Liksom känslig och Eldig på samma gång. Man vet vad man får hos mig.. Här-kommer- alla- känslorna -på -en -och -samma- gång-paketet. Att det stormar kring mig, ja nog vet man det alltid och stormar det inte,
Jag då vet man att min sista dag har kommit och passerat och säkerligen var det pågrund av någon av alla de tusen sjukdomar jag dragit på mig under åren!

• Jag är modig men livrädd på samma gång ofta med hjärtat bultandes i handen.. Men det är när man är sådär hiskeligt livrädd som man också lär sig som allra mest.. Tex så lär man sig googla sjukdomar.. Det görs alltid under total rädsla i hopp om att bota den sjukdom, jag för
stunden lider av, men jag försäkrar att när man stänger igen datorn och har googlat på det man trodde man först led av så visar det sig att det var inte den sjukdomen utan en annan och flera därtill! Sen
sitter en där, tom och rädd MEN uuuuhhh så mycket en lär sig på ruinens brant!

• Jag föddes i Fiskarnas tecken och Eldens element.. Universum gav mig inte en chans att bli något annat just en tjej som bär känslorna-vibrerandes- utanpå ja hej och hå.. Fast egentligen ska jag väl skylla på mamma och pappa som hade trevligt på fel tid  öm en säger MEN det låter vackrare att skylla på universum,

• Jag skulle säga att jag är allt. Jag är inget. Helt sinnes jäkla bra men Också miserabelt dålig. Alltihop på en och samma gång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar