lördag 14 december 2013

Jag skulle vilja....

Jag skulle vilja springa genom trubbel, vara någon slags rebell
typ en sån som klarar allt
och går ut och lever varje kväll.

Jag skulle vilja rusa upp och ned för gator i takt till hjärtans slag
och aldrig aldrig vilja stanna
Inte ens när natten blir till dag.

Jag skulle vilja känna hela livet i min kropp, skratta, sjunga,
hoppas, andas. Låta allting sjunka in
tills det är försent att säga stopp.

Jag skulle vilja berusa allihop i någon slags låtsatselegans
känna önskningar som bränner
när alla ser hur ja verkligen känner..

Jag skulle vilja starta om systemet liksom börja om från noll. Jag
skulle vilja slänga bort den del av mig som inte längre verkar höra
hit, Ctrl + alt och sen delete skulle ta mig dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar