torsdag 1 augusti 2013

Sluta aldrig tro!

Att öppna sig är ibland läskigt men nödvändigt! Det är läskigt på så vis att man inte riktigt vet hur folk ska tänka kring en när man sagt som det är eller hur det har varit. Jag har inte problem att tala om
mitt förflutna eller vad jag råkat ut för det som känns jobbigt är att jag inte vet vad andra människor tänker efteråt.. Jag vill inte vara någon som människor tycker synd om jag vill vara någon som andra ser upp till för att jag står här idag, någorlunda stadigt ändå efter allt som varit. Jag har aldrig helt blåst omkull även om jag har varit nere och vänt några gånger! Jag tror att det gäller att aldrig, aldrig ge upp hur hemskt det än är eller vad andra gör Mot en.. Jag rasar fortfarande vissa dagar men så kommer det alltid vara. Det går inte att förtränga, förlåta eller helt glömma men det går att acceptera, bearbeta och förstå. Förstå att det inte var mitt fel.. Att jag inte hade kunnat göra någonting just där och då som skulle gjort situationen annorlunda.. Att förlåta sig själv och inte skämmas! Jag ska vara så stark det går hela livet ut.. För jag har det inom mig, det är inte glömt, inte helt men det ger mig styrka idag snarare än att det hindrar mig..

Ta vara på det ni har här och nu..

2 kommentarer:

  1. Kan fortfarande inte riktigt greppa att det faktiskt hänt dig sådana här saker, sådant man ser hända på ställen långt bort men inte där man själv bor och gick i skola. Kan inte någonstans säga att man kan förstå hur det är eller har varit för dig att genomgå det men det viktigaste är ju att du har tagit dig igenom det och rest dig upp igen!

    DU är vacker och är en fantastiskt människa. Du har så Otroligt många som ser upp till dig inom träning och kämpar efter en kropp som din. Du sprider glädje genom att bara vara ditt egna lilla jag.

    Livet har sina upp och nedgångar och man lär sig hantera allt eftersom. Till slut har man någon som står vid ens sida som man lever livet med som är en extra pelare som stöttar allt man gör. Livet kommer blir bra, jävligt bra!

    SvaraRadera
  2. Just nu har jag Veckans blogg hos mig! Vinnaren utses den 11 augusti!
    In och anmäl din blogg redan nu -> http://sategu.blogg.se/2013/august/veckans-blogg.html#comments

    SvaraRadera