torsdag 29 augusti 2013

Hösten knackar på...

Idag åkte min basker på för första gången på länge, eller ja den åkte av någonstans i maj och Nu är den framme igen. Då är det höst. Tänk att de där månaderna som jag längtade så efter redan är passerade, borta. Förbi. Att tiden går så ruskigt fort skrämmer mig för vad gör jag egentligen med min tid, mina dagar. Jo jag tänker och grunnar. Funderar och grubblar. Över litet som stort. Jag vet inte men det känns som om jag slarvar bort livet. Det gör mig lite rädd och jag tänker att jag måste börja leva mer. Leva för mig, för min egen skull och göra saker jag mår bra av. Det är inte själviskt, det är en nödvändighet. För hur det än är så är livet en tillfällighet och tillfälligheterna gör livet till vad det är. Så det gäller att ta vara på varje stund, varje sekund..men vem gör de...egentligen?!

Idag är det den 29 augusti och idag känns det på vindarna att de har bestämt sig för att checka ut och bytas ut mot snålblåst, regn och rusk. Sommaren byts mot höst helt enkelt och det gör mig alltid lite tom inombords. Mörker väntar och mindre och mindre ljus blir kvar. Jag vet redan nu att jag inte kommer gilla det som ligger framför mig, men jag har bestämt mig för att i år behåller jag handduken i handen och jag tänker inte kasta in den. Det blir inte bättre då..För visst tar man sig igenom hösten även om det inte känns så just nu.  Ja man klarar allting egentligen. Om man bara vill.

Godkväll på er..
<3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar