lördag 13 juli 2013

Andas, hoppa... Tålamod..

Ja nu var det ett litet tag sedan igen. Kändes som jag kikade in här igår men ser att det är mer än en vecka sedan sist om inte mer. Veckorna består av jobb, träning,sömn och ett tafatt försök att
överleva. Hålla huvudet över vattenytan så gott det går. Det är mycket nu...som alltid! Det är mycket i huvudet och det är mycket utanför. Att försöka få dessa två delar av mig att gå ihop, ja det är lika
krångligt som det verkar.. Men jag försöker! Mycket ofta och länge..

Den senaste veckan varit jag iallafall varit väldigt nöjd med mig själv. Det känns skönt att landa i kroppen min. Att acceptera mina framsteg, stora som små hur jag än är och hur jag ser ut. Små steg
fram mot mina mål är lika bra som ett jättekliv. Eller som pappa säger "Du behöver inte köra som en idiot, Du kommer fram ändå" Ja, jag kommer nå mina mål, tids nog! Andas, hoppa, tålamod..

3 kommentarer:

  1. Du SKA var nöjd med din kropp Sofia, du är och har Alltid varit så vacker att ord inte räcker till! Flera små framsteg är det som leder till det mål man har, en dag i taget! Dina mål kommer du nå, det bara är så!

    "Forget the haters cause somebody loves ya" är en rad jag tänkt en del det senaste. Det finns de som älskar en oavsett. Finns så många som pratar bakom ens rygg och de som inte borde finnas i ens liv, sen finns det de som älskar en oavsett hur man ser ut eller vilka val man gör.

    Klokt sagt av din pappa de orden, stämmer riktigt bra!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Du! Du har alltid så fina ord att säga! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till rätt person brukar det komma bra av sig själv :)

      Radera