tisdag 13 augusti 2013

Spöken kan också ringa!

Jag är en sådan som tror väldigt mycket.. ja inte på gud eller så men på det övernaturliga. Jag vet att det finns och varje gång jag stöter på motstånd kring det så går jag på som en ångvält med alla taggar utåt och säger att det övernaturliga visst är sant och bla bla bla. För jag tror verkligen det. Att det finns något alltså. Där ute i pereferin finns något, något större än vad vi kanske kan förstå ibland.

I natt hände något väldigt märkligt i min lägenhet. Jag hade just satt igång det senaste värvetavsnittet och låg i lugnan ro och lyssnade och då ringer det en telefon ute i vardagsrummet. Tydliga, höga signaler från en sån där gammla telefon ni vet, som man snurrar på när man slår siffrorna. Det kom ca fyra signaler och sedan blev det tvärtyst. Mitt hjärta börjar slå och jag ligger och funderar på vad som just hände. Är det någon här tänker jag och börjar genast återkoppla till en P3-dokumentär jag, några veckor tidigare, hade lysnat på. Den handlade om en våldtäcksman som tog sig in till tjejer som hade fönstret öppet. öppna fönster ja, alla mina fönster stod ju lite på glänt, helvete också tänkte jag och kände hur hjärtat bultade på ännu mer...ska jag gå upp tänkte jag..nej det är klart jag inte ska och precis i den tanken  ja Då ringer det igen, men denna gången bara två signaler och sedan blev det återigen knäpptyst... Nu var jag rädd, okej livrädd, och smsade min hyresvärd som erbjöd sig att komma ned och titta. Vi hittade inget såklart och han gick igen. Jag låste nu alla fönster och gick tillbaka till sängen (läs sprang tillbaka och hoppade upp i den)

Inget hittades och jag svär på att det ringde precis i rummet intill sovrummet. Sådana här oförklarliga saker får mig att tro. Jag tycker det är spännande lika mycket som skrämmande även om jag där och då är så rädd att jag kunde ge mycket för att inte vara ensam. Vi får väl se om det ringer i natt också...

3 kommentarer:

  1. Har aldrig trott på gud heller men är i ett läge då jag inte riktigt vet vad jag tror inom detta område. Känslan att något är där har jag haft mycket, speciellt om det är mörkt och ett litet ljud hörs och man stannar upp helt och är både helt tyst och still och bara lyssnar, undrar om något eller någon är där.

    Ett litet mörkare område som man tycker sig se något, te.x under sängen och känslan man får och vill springa och bara hoppa upp i sängen och slänga täcket över sig :)

    Kanske har mer tankar om det än jag trodde fast det inte är något man har tänkt på så ofta. Inget ämne direkt som kommit upp att prata med någon om, börjas det prata runt detta område tycker jag det mer blir varför man inte tror på gud eller liknande och det är jag personligen bara trött på att folk inte kan acceptera att man helt enkelt inte tror på gud, jag accepterar att de tror på gud så varför kan inte de acceptera vad jag tycker eller tror på.

    Efter 3 försök att kommentera på iPaden så blev det på datorn nu och hoppas det funkar för börjar blir trött och ska upp tidigt så hoppas det kommer fram nu :)

    SvaraRadera
  2. Hej Fia!
    Jag råkade klicka mig in på din blogg och ville bara säga att du är grymt inspirerande!

    Söt tjej förresten.

    //M

    SvaraRadera
  3. Men oj tack! Vad glad jag blir :)

    SvaraRadera