lördag 16 juli 2011

I saftande tider!

Och så är jag igång igen. Är inne i saftkoket så det står härliga till. Min andra uppsättning saft och jag har även gjort gelé. Kanske snart kan ställa mig på torget och sälja av det ;) Ja jag är 25 även om man kanske kan tro att jag snarare är 75 som jag håller på. Haha men det är kul att göra sin egna saft, sylt och så vidare. Känns charmigare! Kanske är det bara jag som känner så men det gör inte så mycket. Så idag har jag legat i skogen. Skulle plocka blåbär men det hade tydligen fler i Karlstad tänkt då jag fick med mig dryga decilitern hem efter att ha vänt på varenda litet blåbärsris. Snopet men vad hade jag tänkt egentligen. Det är ju inte lilla skåpa jag är i nu där man har turen att alltid fylla sina hinkar och det bästa är att man slipper trängas med giriga värmlänningar som ska åt varenda bär! Det folket dock hade missat var alla hallon som växte så fint i skogen så jag tog dem alla med mig hem. (nästan)  Det var jag och sniglarna som trängdes bland hallonen men oj så goda de är när de växt i det fria. Ja hallonen alltså!

Så nu sitter jag här medan saften rinner av. Hoppas den blir god, min vildhallonsaft. Ja visst låter det alldeles,alldeles underbart! Återkommer med resultatet senare!

Ha en go kväll vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar