onsdag 15 juni 2011

Tung...t, men inte i huvudet!

Igår kom jag en bra bit på min uppsats vilket är ett måste för grunden ska in på fredag för opponering. Hjälp!! Men ja det går nog bra. Kan ju inte gå annat än bra eller dåligt. Jag hoppas på bra. Så mitt i flytet gick jag till SATS och körde ett faktiskt väldigt tungt ryggpass. Var ett litet tag sen jag körde tungt. Har kört på lättare vikter ett tag men jag tror faktiskt att de tunga  passen är de jag gillar bäst. :) Som jag sa så blev det rygg.

Började med rodd. Värmde upp på 30 då jag gjorde 12 stycken. Gick på 35 och körde lika många. Alltså tolv. Gick upp på 40 och körde  9 stycken. Slutade på 45 kilo och med lite hjälp klarade jag 6 stycken. (det var tungt för mig)
Gick över till chins där jag inte är så skillad. Klarar ca fem själv och sedan fick jag lite hjälp så att jag gjorde tio gånger tre.
Sedan blev det marklyft där jag körde 10 gånger 3 på 50 kilo.
Även fast det är så jävla tungt tycker jag det är kul att göra iaf mellan sex till tio stycken. Har inte förstått det där med att göra typ en eller två. 

Körde en del övningar till men orkade inte lika mycket då jag var tlööött (orkar inte heller skriva ned dem eftersom förmodligen ingen bryr sig om vad jag tränar ändå :) ) Det jag ville få ut var mest att det va tungt, satan!!  på slutet blev det rehab för baksida lår och knän. Avslutade med stretch. 

Nej nu blir det plugg. Dags att vara briljant!!

1 kommentar:

  1. Bra jobbat Sofia. Träning håller kroppen vid liv och får än att känna sig uthållig "och alldeles alldeles underbar" ;) som Askungen skulle ha sagt:) (tror jag)

    Glöm nu inte att det går jättebra på Fredag ;) Inget annat förens det är motbevisat och då tar man tag i det då :)

    /William Lindström

    SvaraRadera