tisdag 14 juni 2011

Idag är första dagen jag lyssnat..

Idag tog jag mitt eget inre barn i famnen. Jag höll henne i handen. Det är idag första gången jag lyssnat, det är idag fösta gången jag höll henne när hon grät. När hon tjippade efter luft och snorade ner hela min tröja. Jag höll henne hårt och Jag tog min hand om hennes huvud, jag lugnade och strök hennes hår. Så ja Sofia. Gråt du, jag är här hos dig. Vi tar oss igenom. När hon lutade sig mot mitt bröst berättade Jag för henne.

När Du älskar Dig själv tillräckligt kommer Du att börja ta livets gåva på allvar och Jag ska vara där med Dig. När Du älskar Dig själv tillräckligt kommer Du sluta önska att Ditt liv var på något annat sätt och börja se det som det är. När Du älskar Dig själv tillräckligt kommer Du sluta försöka bannlysa den kritiska rösten från Ditt huvud. Du kommer säga "Tack för dina synpunkter och de känner sig hörda. Slut på diskussionen! När Du älskar Dig själv tillräckligt kommer Du se att Du inte är speciell men Du är unik. När Du älskar Dig själv tillräckligt kommer Du tro på dina egna behov och sluta kalla det själviskt. När Du älskar Dig själv på riktig kommer Du förstå att alla onda saker som hänt Dig inte är Ditt fel. När Du älskar Dig själv tillräckligt kommer Du se att Du är älskad för den Du är. När Du älskar Dig själv kommer Du inte längre leva för att förbättra och ändra Dig själv utan Du kommer landa . När Du älskar Dig själv då kommer inte Jag att behövas men när Du älskar Dig själv då finns Jag ändå här, kvar i bakgrunden…


3 kommentarer:

  1. Det sörjer mig när jag ser en film där någon lever i smärta.
    Det faller en tår när jag läser en bok.
    För inom oss finns det något stort.
    Det stora inom oss har vi alla gett olika namn.
    Min får heta själen.

    När jag vet vem jag är, är den tid då jag har blivet den jag är.

    Att känna kärlek för sig själv är något vackert något alla inte kan.
    Att få hålla sig utanför för sin kropp och vara stolt över det man blivit.
    Många av oss skulle vilja säga medan man lägger handen på sin axel "Jag är stolt över det jag är idag. Jag älskar den jag har blivit. Jag vet att jag är en snäll människa. Jag tror på mig själv.

    Sofia, jag känner inte dig och tänker inte lossas som det, men jag önskar dig all lycka i världen.

    Mvh William Lindström

    SvaraRadera
  2. Jag känner inte Dig heller men ändå så kan man bli glad av orden. Dina ord gör mig glad..tack! :)

    SvaraRadera
  3. Tack själv för dom orden du skriver berör än.

    /William Lindström

    SvaraRadera