tisdag 8 april 2014

Sometimes people leave you halfway through the wood..

Den värsta känslan är den, ovissheten, att man vet att något kommer
ske men inte när. Jag försöker leva i nuet. Sluta tänka så mycket på
morgondagen eller nästa vecka. Liksom skärma av. Tunnelseende. För att
skydda mig själv. Slippa blir eller vara ledsen. Inte blicka bakåt. Inte blicka framåt. Vara i dagen och inte utanför den. Bara vara här och nu. Det är svårt men Jag försöker.

Vi pussas, kramas och lär en smula varje dag
❤️

3 kommentarer:

  1. Lev för nuet. Lev för dagen Du är i. Lev och låt Dina fötter styra Dig dit lyckan finns, styr lite varje dag för att hålla Dig på rätt spår. En dag är Du framme på den plats där Ditt hjärta bara är fyllt med glädje och kärlek.

    Du är finare än vad våra ord här på jorden kan förklara och Ditt hjärta är likadant. Låt ingen ändra på hur Du är eller vad Du gör. Ta till dig varje dag och gör det till Din dag där alla beslut gör gott för Dig i första hand!

    Det har regnat hela dagen nästan och regnar här nu men även om dagen är grå så låt Ditt hjärta lysa som solen och skratta och le!

    "How Wonderful Life Is While You´re In The World"

    SvaraRadera
  2. Ibland är det liksom så lätt att glömma det där med att vara i nuet, av den anledningen att man låter sig själv tänka flera steg framåt, analysera och tro att man vet hur det ska bli. Fina ord som jag ska försöka tänka på när jag faller ur spår!! TACK!!:)

    SvaraRadera
  3. Ja det kan ju tyvärr vara det. Tänker ofta flera steg framåt och hur allt skulle kunna ha varit eller varför det inte är så. Har varit fast i tankarna i några dagar nu att jag inte räcker till, om någon ens skulle kunna känna på det sättet som krävs för att leva ett liv med mig. Drar ner sig själv gör man tyvärr och imorgon är det begravning för min farbror som dog i cancer för en vecka sedan ca. Ljuset måste vara runt hörnet hoppas jag.. Hoppas du haft en fin dag!

    SvaraRadera