tisdag 1 april 2014

Relationships I don't know why they never work out and they make you cry but the guy that says goodbye to you is out of his mind

Varje kväll i en veckas tid nu har jag lagt mig i sängen, tryckt på
play och ut kommer musik för själen som det heter. Där ligger jag i
mörkret, lyssnar och känner allt men samtidigt ingenting. Det får mig
att gråta. Tårarna rinner konstant i ungefär 20 minuter. De rinner
sakta ned för kinderna och jag kan inte stoppa dem, så jag låter dem
bara komma.

Jag låter allt som händer under dessa minuter ske. Jag stoppar inga
tankar, känslor eller tårar. De får flöda fritt där jag ligger. Jag
tror att de kommer leda mig rätt. Leda mig in i ett lugn där inga
spänningar finns och heller ingen smärta.

Jag andas in, jag andas ut, jag tänker på allt, jag tänker på inget.
Jag bara är. Det är viktigt att bara vara i stunden, i nuet. Att vara
där och då. Jag är liksom inte ledsen, ledsen. Ni vet på ett sånt sätt
där man gråter för att man är så trasig. Just nu är jag inte där. Jag
helar mig själv på mitt eget vis och om det sker genom tårar så är det
så det ska ske förmodligen.

Alla de som låtit mig gå, behandlat mig illa och gjort så jag tappat fotfästet. Det är pågrund av dem som jag ligger här i mörkret, andas och förhoppningsvis hittar jag tillbaka till den där tjejen jag
förlorade, hon som faktiskt vågade, vågade gå sin egen väg och göra
saker på sitt vis utan att reflektera så mycket. Jag är inte ledsen
för att jag ligger här, snarare tacksam. Tacksam för att jag får
chansen att öppna upp för något nytt, kanske något bättre? Jag tror de!

Nu ska jag sova. Imorgon är en ny, ännu oskriven, dag. Den ska jag
skriva så som jag vill. Jag är ansvarig för mitt liv, ingen annan bara
jag.

Vi pussas, kramas och står starka ❤️

1 kommentar:

  1. Känns i mitt eget hjärta att läsa att du har så mycket tårar varje kväll. Känslan att få ge dig en riktig kram och bara hålla om när jag läser något sådant kan inte hjälpas att komma fram! Fast som du skriver kanske det hjälper dig att komma rätt. Det kanske släpper lite för varje tår som får komma, tycker själv det har känts så lite att för varje tår som kommer så kan man släppa taget lite om det jobbiga.

    Du är så värd lycka och slippa folk som inte vill dig ditt bästa. Tårar ska komma, men de ska komma av lycka för dig! Du kommer hitta tillbaka till den tjej du var, du kommer vara bli till och med starkare tjej! Livet ligger framför dig och det är ditt liv och du som ska styra det! Ingen ska få hindra dig från att leva och vara den fina fantastiska tjej du är!

    Hoppas du har haft en bra dag idag och att solen lyst på dig!

    SvaraRadera