onsdag 2 april 2014

Every time your heart breaks it grows..

Anledningen till att vi ibland tappar riktning eller känner oss ledsna
och otillräckliga i denna värld tror jag är för att vi alltid jämför
oss med andra, letar efter något bättre än det vi redan har. Jag tror
att vi alla gör de. Men Varför egentligen? Varför ska vi jämföra oss
och tro att det någon annan har är det bästa och bättre än det vi
redan har. Det är inte så. Vad kan egentligen vara bättre för en själv
än just en själv. Ingen annan är bättre på att vara mig, än mig. Jag
kan varje andetag, jag kan varje känsla, jag kan varje tår och jag kan
varje skratt. Jag känner min kropp och jag kan min själ. Jag vet vad
som sårar och jag vet vad jag blir lycklig av. Jag vet vad det betyder
när hjärtat slår snabbt och jag vet vad det betyder när det nästan
inte slår alls. Jag vet hur jag fungerar, vem jag är och vad jag kan
och vad kan egentligen vara bättre än de?

Jag älskar kärlek, jag älskar känslor och jag älskar att känna för när
jag inte känner så är det som att jag inte är jag men felet jag gör är
att jag alltid stressar över att finna den magin som jag tror att alla
andra besitter men inte jag. Jag har förstått nu att det är fel. Vi
besitter alla vår egen magi, vår egen kraft att åstadkomma storverk
men det kommer inte ske förrän vi slutar att försöka eftersträva
andras magi. Vi måste börja leva i och skapa vår egen. Se sin egen
styrka och inte se den eller sig själv i andra för det är då man blir
svag. Svag för att det går åt så mycket energi att försöka uppnå något
som är skapat för någon annan. Varför gå i andras fotspår när man kan
gå i sin egna och vandra sin egen alldeles unika väg. Det gäller att
stänga, men att göra det på rätt sätt. Att stänga ute andra betyder
inte att man inte ser dem eller bryr sig om dem. Jag ser andra men jag
väljer att inte jämföra mig. Mitt hjärta är fortfarande vidöppet och
intryck kan fortfarande flöda in och ut, igenom mig, men Jag tar bara
in det som är gott och det som ger energi. Jag har insett att jag
besitter den magin jag behöver. Min magi är inte bättre än någon
annans men den är bättre för mig för att den är gjord för mig och är
just min. Skapad av mig, för mig.

Älska mer, blicka framåt och gå dit kärleken är.

Puss och kram ❤️🙏

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar