onsdag 20 november 2013

En dag flyger jag!


Idag är ingen bra dag för mig. Känner mig inte hel. Jag blir så ledsen när jag så himla gärna vill mer än jag kan och förmår. Jag gör mitt bästa verkligen inifrån och ut men någonstans på vägen brister det. Varje morgon innan jag stiger upp så lovar jag mig själv att detta ska bli en bra dag utan svackor. Jag lovar mig själv heligt och dyrt att jag inte för en enda minut ska tänka på någonting som gör mig arg, ledsen eller får mig att inte känna att jag duger men varje gång så skiter det sig. Det finns inget som tär så mycket på mig som att hela dagarna gå runt med en brännande känsla bakom ögonlocken. De gör ont och det är jobbigt att inte veta, när någon pratar med mig, om jag kommer kunna hålla mig för gråt eller inte. Mitt humör är inte vart de borde vara. Inget är som de borde vara längre. Jag är inte glad, jag gråter all min ensamma tid. Jag lever inte. Min kropp gör allt på automatik. Den går upp äter, sover, pluggar, tränar, äter, ler mot andra, är trevlig, går hem och gör det vanliga och sen var de dags för natten och så rullar det på. Inget gör jag med hjärtat eller själen, nej det är kroppen som gör det. En tom kropp utan liv någonstans.  Känner mig just nu levande död. Fånge i min egen kropp och jag hittar inte ut. Jag är en patetisk menlös människa som inte kan uppskatta allt det fina runt mig, det fina i mig utan allt hänger på en skör tråd och jag vill inte mer, vill inte behöva tänka, att bara få må bra. 
Jag vill tillbaka till den tjejen som inte brydde sig om vad andra sa. Jag var den jag var och inget mer med det. Vill tillbaka till den tjejen som uppskattade livet och vem hon var. Jag vill dit igen men varje gång jag siktar mot stjärnorna så faller jag och efter ett tag så börjar de bli jobbigt att ta sig upp. Jobbigare för varje gång. Jag vill våga tro och våga känna att jag kan. Jag vill vinna över alla de människor som en gång spolade mitt huvud i toaletten, som slog mig bakom skolan, jag vill vinna över de som sagt hela livet att jag är ful, tjock och inte värd något. Jag vill växa ifrån er, slippa drömma om er. Jag vill känna mig fin och värdig, jag vill få uppleva känslan av att känna mig vacker, för jag är inte liten längre men ändå finns ni kvar som massa parasiter dag ut och dag in.
Jag vill se mig med MINA ögon, snälla ögon, riktigt ögon som inte dömer allt som de ser. Jag vill att mina blå ögon ska se mig och säga..fan vad du är vacker, bra och underbar. Jag vill inte höra ekandes i mitt huvud - Du är så ful, du duger inte till något. Jag vill slå mig fri från alla drömmar och leva, för fan jag är värd att får vara lycklig! Jag vill känna mig bäst i världen! Snälla rara någon låt det bara bli så. Ge mig en bubbla som håller, låt mig få stanna i den utan att de jag fäster mig vid bara försvinner ur min värld utan att jag hinner med. Snälla gör mig bara till en glad tjej. 
Imorgon är en ny dag och då gör vi ett nytt försök till framgång! Jag har lärt mig att aldrig sluta försöka och tur är väl de! Andas, hoppas, tålamod. En dag flyger jag! 
Godnatt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar