onsdag 23 november 2011

Hur blir det då?!

Ja, Det blir inte alltid som man tänkt sig, fast vad hade jag tänkt mig egentligen? Egentligen ingenting speciellt fast ändå inte så här, på det här viset. När jag klev upp i morse kändes det inte som en sådan där dag, men det blev en sådan dag i alla fall…

Idag är det är en sådan där jävla dag. En dag som egentligen är svår att sätta ord på, då allt bara flyter omkring och jag får inte ordning på något. En dag då allt är lite upp och ner, ner och upp, hit, dit och tillbaka igen och inte ett öga lämnas torrt. Som ni märker så är det en funderar dag i mitt huvud. Allt bara går runt runt och jag får inte ordning på hälften av det. Som en karusell av känslor i alla dess kulörer. Jag tror jag skulle kunna måla hela världen både grå, grön, gul, svart och mer där till utan en större ansträngning.  Jag undrar förresten hur det är möjligt att så stora känslostormar kan få plats i en såhär kort och liten människa. Det är så man blir snurrig och kanske är det inte så konstigt att jag, allt som oftast, går runt och är yr. Fast hellre är jag kort och en smula ostadig. Det blir ju i alla fall närmre till golvet om jag skulle tippa över.. 

Ja, Jag pladdrar på för mig själv och det går nog inte att förstå hur allt virvlar omkring i mitt lilla huvud. Det bästa är att ingen behöver förstå. Inte ens jag!. Vill bara få ut lite tankar. Få bort dem från mig själv, glömma dem och gå vidare med kvällen. Ja ni fattar! Tänk hur underligt det är med livet egentligen. Att en liten sak bara ändras eller inte blir riktigt som man tänkt den och plötsligt så är allt bara helt annorlunda. Tankesätt, känslor, självförtroende. Ja allt egentligen.  Men visst är det okej att ha underliga dagar ibland. Jag intalar mig det. Kanske är det för att inte känna mig allt för twistad och underlig. Att på något sätt intala mig att allt är okej. Att det är okej att vara en tjej som jag, som dagligen tampas med tankar som kanske inte är så gynnsamma. Iallafall inte för rynkan mellan ögonen.

Nääe nu skiter jag i den här dagen och så får det bli! 


God Natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar