tisdag 8 november 2011

Fega pojkar får ibland kyssa vackra flickor...

Hej hej, God middag dagboken  och ja middagen idag var fantastiskt god. Lax, kokta morötter och potatis. Så enkelt men så fruktansvärt gott. Önskar faktiskt att det inte tog slut så där på direkten varje gång. Tråkigt de dära när man lyfter gaffeln till munnen och inser att den är tom och tallriken med för den delen. Antingen äter jag för fort eller så lagar jag för lite mat. Det  beror nog på hur man ser det eller så är det en blandning av båda. När vi ändå är inne i matträsket och simmar så kan jag meddela att jag nyss slängt ihop en hemmagjord korvstroganoff. Upptäckte att det fortfarande växte massvis med persilja i landet eller ja i min lilla låda på balkongen (men det behöver vi inte säga högt då det låter en smula mer mysigt att säga landet) och jösses vad glad jag blev kan jag lova minsann. Den kryddan får vilken tråkig rätt att bli god. Så nu sitter jag här med en mätt mage och 6 stycken matlådor. Kan säga att det dära med att göra flera saker samtidigt, ha många bollar i luften, flera järn i elden (kan fortsätt men jag ska inte)  är lite av min grej. Nu behöver jag åtminstone inte tänka på att laga matlådor eller för den delen tänka å vad jag ska äta någon dag framöver vilket förövrigt  är ett ofta återkommande ganska så jobbigt problem för en tjej som har blodsockerdippar som kunde döda. Så man kan säga att jag har gjort både mig själv och min omgivning nöjd genom att balansera mitt humör ett tag framöver, två flugor i en smäll så att säga!

Nu ska jag äta efterrätt. Kvarg, lite funlight och jordgubbar. Sjukt gott :) I eftermiddag blir det träning. Axlar och bröst piskades igår, vilket förövrigt var ett GRYMT pass. Idag går vi på ben. Stora muskler här kommer jag!!

Fred ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar