lördag 30 augusti 2014

Why would I do this to myself again? Drag myself through the day while I see the end..

Idag är jag 10362 dagar gammal. 10392 dagar som är och har varit jag.
Dagar fyllda med liv, glädje, sorg, ilska och tårar. Jag är född i
fiskarna och mitt element är eld! Jag tror det stämmer väldigt bra in
på min personlighet. Men vem är jag?! Jo jag skulle säga att Jag är en
väldigt kreativ och skapande individ med känslorna utanpå. Liksom
känslig och Eldig på samma gång. Samtidigt som jag alltid är mig lik
är jag också precis allt annat. En konstig och motsägelsefull mening,
jag vet, men det jag menar är att man vet vad man får hos mig.. Här
kommer alla känslorna på en och samma gång samtidigt som man inte
riktigt vet hur de ska te sig men att det stormar ut känslor, nog vet
man det alltid!

Jag är modig men livrädd på samma gång ofta med hjärtat bultandes i
handen.. Men det är när man är sådär hiskeligt livrädd som man också
lär sig som allra mest.. Jag föddes i Fiskarnas tecken och Eldens
element.. Universum gav mig inte en chans att bli något annat än just
precis så där eldigt lynnig. En tjej men känslorna vibrerandes utanpå
ja hej och hå..

Och idag vibrerar det mer än någonsin. Ångest in, ångest ut, tårar och
förtvivlan över att det går åt helvete blandas med skratt och hopp om
att jag visst fixar detta. Ibland känns det verkligen inget bra i
magens innersta rum.. Men nu är det kväll eller natt snarare. Jag är
trött och kinderna har blivit röda och svullna av tårar. Det har
blivit dags att stänga glipan till känslosjälen. Det är tid för ett
djupt andetag, viska ut i natten "att allt ordnar sig till slut, det
kommer blir bra" för att sedan stänga ögonen, andas ut och sova..

Vi pussas, kramas och andas lite till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar