lördag 9 augusti 2014

I have so much wrong with me, it's unbelievable!

Det finns inget unikt längre. Alla ska vi vara stöpta i samma form.
Man ska se ut på ett visst sätt, bära en viss typ av kläder, sminka
sig, man ska träna men inte för att vara sund i första hand utan man
ska träna för att tävla och forma sin kropp annars räknas det inte.
Inget är vad det borde vara. Hela världen är uppochner. Helt jävla
vriden om någon skulle fråga efter min åsikt. Det är inte så konstigt
att man känner sig fel. Att inget är bra nog. Men det borde vara det.
Allt jag eller någon annan gör borde vara eller det SKA vara gott nog.
För alla är vi bara en liten människa i en stor värld. En värld där
någon bestämmer vad som är rätt (just nu) men fuck it! Jag orkar inte
mer.

Jag har i stort sett, som säkert många med mig, alltid känt mig fel,
jag klankar ner på mig själv, min kropp. På egentligen allt som är
jag. Jag jämför mig med andra och gråter mig till sömns för att jag
inte kommer någon vart, får inga resultat trots att jag lägger ner
timmar på träning, att må bra, att komma dit jag vill. Men det får
vara slut på det nu. För hjälp så meningslöst det är och så mycket
energi det går åt. Energi som jag inte har. Varför ska vi klaga på oss
själva. Varför ska jag klaga på mig. Oavsett om jag inte lyckas få
muskler på det sättet jag vill så lever jag sunt och tar hand om mig.
Det borde vara så jävla nog!

Är så trött på denna kroppsfixerade värld vi lever i och jag är så
trött på att jag dras med i den enorma kroppshets som råder. Usch och
fy! Skärpning Fia! Du kan och Du är så mycket bättre än alla de som
säger att Du inte duger.

1 kommentar:

  1. Du är Unik! Du är naturligt vacker och det är så skönt att se Ditt ansikte och Din kropp som utan smink och massa annat är så mycket finare än allt annat. Din klädstil är skön och avslappnad och din "kantarellbasker" passar dig som handen i handsken! :)

    Det är inga fel på Dig eller Din kropp, det har inte varit det och kommer inte vara heller. På bilden ovan är det svårt att få bort ögonen så vacker Du är.

    När du skriver "Du kan och Du är så mycket bättre än alla de som
    säger att Du inte duger" så har du så otroligt rätt! Kan inte förstå att någon kan säga sådant om dig och som vissa verkar har gjort, kastat bort dig när du inte dög längre eller inte ville ändra dig. Du är en Dröm och har så otroligt fint hjärta som fått FÖR mycket skit. Att bli så bra om händer tagen som Du verkar kunna göra är något som jag bara kan drömma om.

    Du ska vara stolt över dig själv, för den du har blivit och den du är. Du är värd mer än vad det går att förklara!

    SvaraRadera