tisdag 13 maj 2014

I am searching for shades of myself, investigating my past, and finding captions that speak for each moment I had forgotten..

Och så var det där med livet. Gud vet att det kan vara jobbigt ibland
men det kan också vara sådär otroligt fint. Det är svårt att
egentligen säga något om det för det kan verkligen ändras på noll och
ingenting. Jag brukar alltid analysera allt men jag tror att det
kanske bara är att följa med för det som händer kommer hända oavsett
hur mycket jag tänker eller försöker förstå varför saker sker eller
blir som de blir. Ni vet, jag kan tänka på ordet varför säkert
femtioelvatusen gånger på en dag och jag vet inte hur mycket tid jag
spiller på just varför, varför och åter varför. Jag undrar hur det
skulle bli om jag bara tillät mig att åka med i livets karusell och
kanske tänka att det var det här som var meningen för mig just där och
då. Kanske skulle jag bespara mig många tårar och kanske skratta mer.
Jag vet inte..

Jag vet iallafall att jag bara har det här livet på mig. Jag kommer
inte vara just Fia mer än min utsatta stund på jorden och jag vet att
den är, eller åtminstone borde vara, värdefull. Jag borde göra tiden
mer betydelsefull. Jag borde le och skratta så mycket mer. Lägga bort
allt grubbel för det hindrar mig. Jag borde säga "jag älskar dig" mycket
mer, jag borde kramas mer. Jag borde sluta känna mig skyldig för allt
och inget. Jag borde sluta tro att allt är mitt fel. Jag borde leva
mer. Jag är inte perfekt, jag är jag. Livet är inte perfekt men det
är mitt!

❤️

1 kommentar:

  1. Din tid på jorden ska vara värdefull. Din tid här borde inte innehålla tårar som orsakas av att andra inte kan behandla dig som du förtjänar. Det finns de som är snälla, som tar hand om andra och visar respekt och ödmjukhet. Ju mer tiden går desto mer inser jag att det finns väldigt få av dem och att hitta den personen som bara finns där och får just dig att skratta och le, känna dig trygg och att varje dag i livet är en gåva. En famn som håller upp dig när du själv inte orkar hålla upp allt själv, en person som låter dig vara lycklig på de sätt som får dig lycklig.

    Att säga orden "jag älskar dig" är något jag haft länge i mitt liv att jag väntar på den dagen då jag kan och fram för allt vågar säga till någon att Jag älskar dig. Kramar önskar jag livet bestod mer av, att hålla om någon den där extra stunden med som får det att kännas näst in till magiskt. Även det lilla som att hålla någons hand. Du ska inte känna dig skyldig för sådant andra orsakar dig, du kan inte veta från början hur en person kommer behandla dig och det är aldrig helt upp till dig att få saker att passa ihop och bli bra.

    "You don´t have to be perfect for anyone, it´s someone that has to find you perfect as you are"
    Du skriver att du inte är pefekt men ur en annan persons syn så ska de ur alla vinklar och sätt se dig som det med just de egenskaper som gör att just Du är Du. Skulle vilja påstå att varje centimeter av dig är ganska så perfekt, alla 157 av dem :)

    SvaraRadera