tisdag 27 maj 2014

A day without sunshine is like, you know, night...

Den senaste tiden har varit så jävla upp och ner. Ens stunden har man
varit behövd för att i nästa kastas bort som en annan påse skit. Är så
otroligt svårt att anpassa sig till sånt. Hur ska man vara liksom?

Som det är just nu så försöker jag släppa allt, alla tankar,
funderingar och bara vara. Bara vara mig. Varken mer eller mindre.
Behöver jag säga att det är svårt!

Jag har hela mitt liv försökt vara någon annan, någon bättre men tro
mig, inte har det hjälpt. Så från och med idag kommer jag försöka vara
den jag är. Jag kommer vara tjejen som frågar förmycket. Jag kommer
vara hon som bryr sig i överflöd. Jag kommer vara hon, den tjejen som
pratar på både in och utandning, hon som gör att folk inte orkar
lyssna. Jag kommer vara hon som går i träningskläder alternativt
mjukisbyxor 24/7. Jag kommer var hon som har en slarvig tofs på
huvudet för att hon inte orkar kamma sig. Precis den tjejen kommer jag
vara för att det är jag. Jag har jagat något bättre, något annat hela
mitt liv för att andra har sagt att jag inte duger eller är bra nog.
Jag har letat och letat efter den jag vill vara. Jag har hittat henne
nu. Jag kan inte och jag vill heller inte var den perfekta,
tillrättalagda tjejen. Jag vill inte leva mitt liv genom en perfekt
vit yta, ha odd Molly-sockar för 1200 kronor och ha fyllda
kuksugarläppar som syns på kilometers avstånd. Jag vill att det ska
vara naggat på kanterna och lite skit i hörna. Jag älskar träning och
äventyr. Jag har alltid levt livet i känslor. Livet likt en berg och
dalbana. Utan den är jag inte jag. Idag och fortsättningsvis kommer
jag vara Hon som är varm eller kall, svart eller vit, upp eller ner,
för mycket eller för lite, allt eller inget. Bara Fia helt enkelt,
varken mer eller mindre, mindre eller mer..

Vi pussas kramas och är stolta. Stolta över den vi är.
❤️

2 kommentarer:

  1. Du ska vara som du vill, ingen eller inget ska påverka hur du är. Kan bara försöka tänka hur det är att försöka släppa allt men försök och bara va dig själv!

    Den du har försökt att vara är inte den som är "bättre" utan den DU verkligen är är den som är den underbara personen. Den som frågar mycket, den som bryr sig med hela sitt hjärta, pratar mycket, går i mjukisbyxor och träningsbyxor och sin gula basker. Den personen är det som är den där helt otroligt vackra och fantastiska tjej som lyser upp med sitt leende och sina blåa fina ögon.

    Du duger som du är och så mycket mer därtill! Du är Perfekt så som du verkligen är, finns ingen bättre än när Du är enbart dig själv!

    Var stolt över dig själv, jävligt stolt för Den Du är, är en gåva!

    SvaraRadera
  2. så himla Bra skrivet älskade Fia-vännen! <3 Precis Så du beskriver att du skall vara-så som du är-precis så lärde ja kånna dej för ca 22år sedan. Och Du är bäst precis så flummig smågalen rolig pratig underbar som du är. Älskar dej vännen precis som du är<3 /a rose

    SvaraRadera