fredag 28 juni 2013

9961 dagar

Idag har jag levat i exakt 9961 dagar och jag är 27 år.. Vissa av
livets eller mina dagar är svårare än andra. Den här 9961 dagen är en
sådan dag. En sån där svår dag då jag undrar vad jag gör här och
varför jag är kvar. När man räknar livet i dagar blir jag påmind om
att tiden vi har här på jorden är kort, nästan lika kort som jag och
jag borde därför ta vara på varje dag och inte grubbla så mycket. Det
borde vi alla göra men det är lättare sagt än gjort ibland vänner små.

Jag har iallafall börjat skriva på en bok, varsågod att skratta, för
att få ut allt, för på dessa 9961 dagarna jag har varit här på jorden
har jag hunnit med att erfara väldigt mycket och gått igenom stora
saker och jag vill dela med mig. Känna att jag kanske bidragit med
något viktigt som kanske kan hjälpa någon annan där ute.

Imorgon är jag 9962 dagar och jag hoppas vid gudarna att den dagen
blir en bättre dag!

1 kommentar:

  1. ...och jag har om 10 minuter när jag börjar skriva detta gått från att vara 24 till 25 år! Detta med att grubbla känner jag igen! Något som du precis skriver att man nog gör för mycket, det bara blir så.

    Skratta åt att du ska skriva en bok gör då inte jag utan ser fram emot den färdiga! Ditt sätt att skriva och formulera dig på i text är väldigt speciellt och även om en del inte har varit från alla livets ljusare stunder så har det bjudit på många skratt och tankar för min del!

    Klart imorgon blir en bättre dag, om någon så är du värd det! Helst lite sol med, det gör även de lite sämre dagarna bättre!

    SvaraRadera