söndag 22 november 2015

Goodnight stars, goodnight air goodnight noises everywhere..

Jag tänker väldigt mycket, varje dag. Tror jag lägger mer tid på tankar och reflektion än de flesta andra. Ibland, eller allt som oftast, känns det som om jag drunknar, drunknar i mitt eget virriga inre. Kanske är det just därför som jag har problem med att fokusera rätt. Fokusera på bra och snälla tankar istället för de onda, destruktiva. Att släppa alla tankar som inte gör en nytta, utan onytta. Saker som egentligen inte har värde för vem man är, men vilket man (Jag) tror när jag är mitt uppe i det. Det är INTE utseendet som definierar vem jag är. Jag måste lära mig att jag duger oavsett mina "defekter" som oftast bara jag ser men fokuserar väldigt på. Vad gör egentligen en blodådra på "fel" ställe, ett munsår eller en arg-rynka mellan ögonen om hundra år? Inte ett skit! Men framförallt vad gör dessa "defekter" idag?! Egentligen ingenting. Absolut ingenting. 

Nu sitter jag här igen, ensam, lyssnar på podd. Andas djupt och låter tankarna segla iväg. En efter en... För jag har lärt mig just det, att våga låta tankarna komma, för det är okej men sen måste jag låta dem segla bort, lika snabbt som de kom. Dock är det SÅ svårt, så jävla svårt, men En dag kommer jag också bli fri, Gud som jag längtar! 

Vi ler, kramas och säger Godnatt! 

1 kommentar:

  1. Du duger på alla plan! Du är underbar som människa. Ditt inre gentemot andra (till de som är bra mot dig) är helt fantastiskt. Både inne och utanpå är Du så varm och Vacker!

    Sitter själv här ensam, det är sent och tankar som går runt i runt. En liten stunds avbrott blir det ju dock just i denna stund på att försöka få lite glädje åt ditt håll för du har skänkt mig så många varma stunder och ord som fått mig att må bra! Många ord som det känns fått mig att överleva dagen!

    Jag hoppas att när du vaknar kan känna dig som du är, Vacker. Att när du ser dig i spegeln se dig själv för den Fina tjej du är! Det är svårt att se sig själv som andra säger ibland men som jag skrivit många gånger, du är underbar, rakt igenom!

    En dag är de dåliga tankarna borta och de lyckliga tankarna är de som återstår, de som får dig att skratta och le!

    Ta hand om Dig Fina Du! Varma Kramar!

    SvaraRadera