måndag 2 september 2013

Takfunderingar..

Sitter ute på taket och filosoferar över ett äpple.. Äpplena växer i
ett träd som sträcker sig precis över taket och mot mina fönster. De
är lika fina som ett köpt äpple och de smakar himmelskt! Ja ja nog om
det..

Jag fundera mycket men det jag funderar mest över, just nu, är hur
det kommer sig att vi människor är så otroligt olika när det gäller
beteende och hur man ska bete sig mot andra människor. Jag säger inte
att jag vet bäst men jag vet vad sunt förnuft är och jag vet hur man
är mot andra. Det är så sorgligt att inte alla förstår de. Att de
liksom inte bryr sig om att de kör över och sårar. Jag önskar att man
kunde se på de människorna som är så, att det liksom skulle synas på
något vis så man slipper beblanda sig alls med dessa typer av
människor.. Usch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar