tisdag 30 augusti 2011

En dag ska väl jag också lära mig att det är dags att sluta vara rädd..

Jag är rädd för så mycket saker. Rädd för att göra andra illa, rädd för att såra, rädd för att jag inte ska duga till. Rädd för att bli ensam, rädd för att ingen ska tycka om mig. Ja ni ser. Listan kan göras väldigt lång. Idag började jag i en ny klass. Helt ensam utan någon. Kände mig så liten, inte alls bra. Jag vet att jag egentligen är bra, jag är snäll och jag bryr mig om andra men idag kände jag mig bara rätt dålig, liten och en aning rädd. Jag är bra på att ljuga också men nu ska jag vara ärligt. Jag kände mig jävligt rädd.. Ganska patetiskt egentligen. De är bara människor precis som jag men i stora sällskap blommar jag inte ut, jag krymper mig så liten som det bara går och gömmer mig. Varför håller jag på? Blir trött på mig själv men ändå känner jag att det är svårt att göra något åt det..MEN jag tog mig igenom första dagen och vem vet..kanske är förändring en smula bra i längden? Jag vet inte vad jag tror men jag har bestämt mig för att inte ge upp nu. Hur rädd jag än känner mig.

Nu ska jag ta en promenad och sen blir det gymmet. Min favoritplats här i världen...

Hej på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar